Måndag

Det här med att återgå till rutinerna igen har gått över förväntan, men att påstå att jag är annat än trött vore en lögn.
Jag och en kollega till mig powerwalkade ner från jobbet till stan vilket är cirka 6km och när vi har 50meter kvar så drar ett stormoväder in med extrem blåst, regn och åska, oh vilken tur att vi inte var längre bort än så säger jag bara för jag blev genomblöt.
Tog bussen sista kilometern till simhallen och sen började utmaningen...Det gick bra! Men inte mer, redan efter 1000meter kände jag mig trött och jag började ana en huvudvärk och tankarna på att sluta slog mig många gånger men jag höll ut och när jag började närma mig mina 2000meter så kunde jag bara tänka på en sak, jag vill simma längre...
Men idag stannade jag vid 2000meter och kommade gånger lär jag nog inte simma över det heller har jag en känsla av, men skönt att ha nått ännu ett mål.
 
Nu ligger jag i sängen och ska alldeles strax stänga ner och somna gott, hade tänkt sova ut ordentligt imorgon men det blir nog att ställa klockan tidigt och ta ett morgonpass på gymmet istället, tusen gånger skönare att träna på morgonen i ett folktomt gym, då kanske jag vågar mig på mördarmaskinerna igen...
 
 
Längtar tillbaka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0