1Juli, vi söp oss under bordet men idag är en ny dag.

Gårdagen var verkligen en dag för sig själv och inte som alla andra dagar nuförtiden.
Dagen började med att jag och mamma bestämde oss för att åka å köpa skor men när vi satt på bussen så tänkte vi att vi kunde åka inom moster å kolla om hon ville med, sagt å gjort 30minuter senare satt vi alla 3 påväg till skopunkten. Precis brevid skopunkten ligger mitt gamla dagis som jag gick på så vi gick in å kollade lite och en av mina fröknar jag hade då var kvar och nu efter ca 12år kom hon fortfarande ihåg mig och hon frågade om inte Jag, Alex & Dennis (mina "bröder" som också gick där samtidigt som jag) inte kunde komma å hälsa på dom i höst för hon ville så gärna träffa alla igen och hinna prata med oss så det får vi faktiskt göra.
Efter ett roligt återseende så traskade vi in på skopunkten, där mamma köpte skor till mig, TACK<3 det behövdes såå mycket.
Sen gick vi in på maxi, handlade lite frukt och grönsaker och färskpotatis, nomnomnom.
Åkte hem till oss och där bestämde jag och moster för att dra vidare till stan och ta en öl, sagt och gjort.
Jag och Stina satte oss på Dickens där det istället blev en cider, efter det spenderade vi säkert 1timme på att hitta ett nytt roligt ställe men icke, vi är kräsna. Satte oss senare på Bara Rock iallafall, där Jannica också dök upp, blev 1öl och 2cider där också. Bartendern var hur söt som helst och bad mig komma tillbaka på fredag då jag ska få en blomma av honom haha, sött.
Sen stängde dom så då satte vi oss på Dickens i en timme, träffade gamla klasskompisar till mig där som var lagom överfulla mm. tog ännu en cider iallafall.
Sen stängde dom så vi föflyttade oss över torget till Sams Bar, men med tanke på vilka människor och vilken musik som spelades så körde vi vidare ganska snabbt...
Vi hamnade på Crom där vi träffade shotarMia som söp mig under bordet med 4shotar 1drink och en halvliter cider. fyfan, men härlig var hon.

Att jag, Stina, Jannica sedan skulle få plats på Stinas permobil och jag skulle köra hem är ju en historia för sig, jag vinglade och ögon åkte åt alla möjliga håll, jag minns bara att jag inte släppte gasen en enda gång hela vägen från Crom till Högaborg haha.
Kvällen slutade med blicken ner i toastolen men trots det vaknade jag med ett leende, vilken härlig kväll vi hade.






Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter uuunderdunderbart <3

2009-07-02 @ 23:42:18
URL: http://youaredreaming.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0