16Juli. Min åsikt om unga mammor/pappar.

Godkväll, sitter fortfarande ute på landet hos mormor och morfar och tar det lugnt.
Sitter med en pepsi max och är sådär lagom sugen på godis eller ja, någonting att tugga på hade iallafall inte varit fel.

Har precis kollat på två avsnitt av unga mödrar och blir lagom irreterad på vissa mammor som gnäller över hur deras liv blivit efter dom fått barn och hur dom inte har råd eller tid till att göra någonting.
Nej är det så konstigt? ett barn är ett liv, ett ansvar och vad tror dom egentligen? att det är något som bara ligger å sover och äter ibland, att det inte tar någon tid eller kostar några pengar? Det är bara dom och ENDAST dom som valt att behålla det och då får dom ta ansvar för sina handlingar också.
Men samtidigt kan jag bli rörd över andra som lägger ner hela sin själ i sitt föräldraskap, dom kämpar för att ge barnen det bästa och gör allt för att dom ska få en så bra uppväxt som möjligt precis så som det ska vara.
Min egna åsikt om unga som skaffar barn är väldigt splittrad, jag kan förstå dom som skaffar barn tidigt för att dom vill vara unga föräldrar men samtidigt så hoppas jag att dom verkligen är säkra på vad dom vill och att mamman & pappan inte skiljs åt utan kämpar tillsammans för att få allt att funka, för jag vet själv hur det är att växa upp utan pappa och jag kan ärligt säga att man behöver både en mamma och pappa under sin uppväxt (även fast jag har världens bästa mamma som alltid gjort allt för mig).
Samtidigt som jag tycker att skaffa barn tidigt är väldigt korkat då man själv inte levt klart sitt liv, sin ungdom.
Jag själv tänker leva ut mina drömmar, jag tänker resa och skaffa mig en ordentlig utbildning och bra jobb, jag ska ha gott om pengar, ett fast förhållande sedan länge och ett ordentligt hem och framförallt så ska jag ha tiden till det innan jag skaffar barn.
Meningen med det här inlägget är att både hissa alla unga föräldrar som verkligen gör allt för sina barn men även dissa alla dumma idiotiska människor som skaffar barn för skojs skull och går ut å festar varje helg trots att dom har ett litet liv att ta hand om.

Kommentarer
Postat av: emma

åh godis hade varit så gott. vi har tyvärr bara popcorn här haha. hmm förslag på film, jadu jag såg Rocknrolla förra veckan, den är himla bra (:

2009-07-16 @ 22:55:49
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: LIFE BY Marielle

Håller med dig till hundra. Själv kommer jag också skaffa barn mycket mycket senare i livet när jag fått göra allt jag vill och verkligen är redo för det. Förut gick min gräns vid 25 max, men nu känns det som det kommer ta längre för mig:P men man vet aldrig



Rösta gärna på min blogg hos idol-Yazmina här: http://yazminaas.blogg.se/2009/july/veckans-blogg-finalisterna.html#comment jag är nr 4, skulle uppskatta det supermycket! Kram & tack på förhand

2009-07-16 @ 23:53:42
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: emma

haha eller hur (: jag ska mest umgås med folk denna helgen och ta det lugnt. vad ska du hitta på?

2009-07-17 @ 11:43:25
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: laila

Hej :)

2009-07-17 @ 12:39:54
URL: http://blog.lailaaziz.com
Postat av: BabyMamaDrama - by Caroline

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

2009-07-17 @ 13:13:26
URL: http://babymamadrama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0