Vi har gått vidare till SM-final!

Som ni kanske har läst så ska jag & Malin tävla i SM i servering den 5e februari uppe i Åre, alltså om 6dagar.
Jag har väl egentligen inte nämnt så mycket om det för att våra uppdukningar har varit hemliga fram tills dess att vi fick reda på att vi gick till final men nu tänkte jag dela med mig av lite som vi sysslar med just nu.

Det började alltså med en uttagning där vi fick två olika uppgifter men eftersom att uppgifterna är väldigt stora så väljer jag att inte skriva ut allt utan jag visar bara uppdukningarna.

Uppgift nr 1 i korta drag: Här ska vi göra en uppdukning för 6personer, detta ska ske med enbart vitt linne och vi får inte använda färska blommor då en av gästerna är allergisk.

Vår motivering i korta drag: Då middagen hålls i Åre så väljer vi att ha vintertema och gör det så svenskt som möjligt






Uppgift nr 2 i korta drag: Gör en bistrouppduktning där en Bouillabaisse står framdukad

Vår tanke om det: Bistrouppdukningar är inte riktigt vår grej så det blev en lite "finare variant" av Bistro





Det här är långt ifrån hela uppgiften men en liten del av den i alla fall och antagligen det som är roligast att se av den också.
Vi var ett av de fem lagen som gick vidare till final.
Vi ligger vi nu i hårdträning vad gäller tranchering, filéa fisk, uppdukningar på tid, tågordning, drinkblandning och mycket mer.
Sist men inte minst har vi vin/sprit/ölprovningar hela tiden för att kunna motivera vad som passar bäst till olika rätter eller som aperitif




Håll nu tummarna för oss!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Det gör vi!:D

2011-01-31 @ 16:01:11
Postat av: Sofi

Lycka till!!!!!!!

2011-02-04 @ 21:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0