Tack för dom här åren.

För första gången på väldigt lång tid hade jag tänkt mig att skriva ett öppet och ärligt inlägg om hur allting ligger till för tillfället. Som dom flesta har räknat ut vid den här tidpunkten har det tagit slut mellan mig och Andreas och tyvärr var det inget gemensamt beslut utan ett val jag gjorde och det gör mig ont att veta att jag sårat en människa som betyder så pass mycket för mig. Det gör mig även ont att människor verkar tro att jag är en fullkomlig idiot och ännu värre att vissa tror att jag skulle ha varit otrogen eller redan träffat någon annan och så är självklart inte fallet.
Det har tagit hårt på mig att skiljas från killen jag delat dom senaste tre åren med och i skrivande stund gör det fortfarande ont men jag kände att vi hade växt ifrån varandra så pass mycket att jag inte kunde hitta tillbaka till det vi en gång hade och då kändes det bättre att avsluta förhållandet dirket istället för att dra ut på det och vara oärlig mot honom.
Att sedan människor jag lärt känna och tycka om plötsligt ändrar bild av mig och börjar prata skit bara för att jag har valt att avsluta mitt & Andreas förhållande har jag ingen som helst förståelse för, jag gjorde det som var bäst för både honom och mig och jag hoppas att han hittar sin väg i livet och att jag får fortsätta med min utan att höra påhittade historier om vad jag har gjort.
Sen vill jag också tacka alla dom som funnits där och orkar lyssna på allt mitt tjat och gnäll den senaste månaden, även fast jag säger det allt för sällan så betyder det hela världen för mig att ni lyssnar, finns till, torkar tårar och kramar och allra minst förstår mig i alla lägen.


Kommentarer
Postat av: Ann

Tycker du har gjort fullkomligt rätt! Behöver inte förklarar närmare än så för vi tänker lika i det fallet. :) Stå på dig, skit i andras idiotiska skitsnack, är sj trött på sådana.. Man förvånas ibland hur folk man trodde man kände/lärt känna plötsligt kan vända kappan efter vinden.. Men slå av, ta bort och rensa ut energitjuvar, de för aldrig ngt gott med sig. Kramar <3

2011-08-17 @ 22:36:48
Postat av: Anonym

Skulle vart skoj o veta om folk ändrade åsikt om dig eller bara hade den hela tiden men ville inget sä på grund av att du va tillsammans med deras kompis.

2011-08-18 @ 16:31:47
Postat av: Emma

Ann, du har så rätt så! Tack för allt fint stöd <3

2011-08-18 @ 17:07:44
URL: http://iamdreaming.blogg.se/
Postat av: Emma

& nu till "Anonym", Tycker mest att det är patetiskt om man nu har låtsas gilla någon under en 3års period utan att säga något, ärlighet varar längst, speciellt mot ens vänner!

2011-08-18 @ 17:10:19
URL: http://iamdreaming.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Det gör mig även ont att människor verkar tro att jag är en fullkomlig idiot och ännu värre att vissa tror att jag skulle ha varit otrogen eller redan träffat någon annan och så är självklart inte fallet." När inlägget innan säger "If you love two people at the same time, choose the second one, because if you really loved the first one you wouldn´t have fallen for the second" Jag undrar ja varför folk får förutfattade meningar.

2011-08-18 @ 17:22:38
Postat av: Linda

Folk skulle kanske sluta ha så många förutfattade meningar och lära sig sköta sina egna liv som måste vara väldigt tråkiga eftersom ni går så högt upp i Emmas

2011-08-18 @ 21:54:16
Postat av: Anonym

2011-08-18 @ 21:57:53
Postat av: Manda

Gud, det kändes som att jag läste om mig själv. Lämnade också en kille efter tre år, och fick oerhörda skuldkänslor. Men man måste göra vad som känns rätt. Att vara kvar i en relation som inte känns rätt är ännu värre.



Och såren kommer läkas. Kanske kommer till och med något ännu bättre ut från det hela. :) Hoppas verkligen att ni båda kommer att gå vidare och finna er egen väg.

2011-08-19 @ 03:08:30
URL: http://blondochsmart.blogg.se/
Postat av: Emma

"Anonym" så för att jag har lagt in ett citat på min blogg så betyder det att jag har hittat någon annan? du är verkligen sorglig! Om du nu "känner" mig så vet du hur mycket jag respekterar Andreas och om du nu INTE känner mig så har du ingenting här att göra, du behöver definitivt inte kommentera min blogg med tanke på att du inte har något vettigt att säga OCH i fortsättningen om du har något att säga till mig så säg det TILL mig och inte OM mig på stan TACK!

2011-08-19 @ 05:46:44
URL: http://iamdreaming.blogg.se/
Postat av: Emma

Manda, jag håller med dig till hundra procent och man måste vara egoistisk i ett sånt här sammanhang hur ont det än gör.

Tack för dom fina orden och jag hoppas definitivt att du hittar din väg i livet också, stooooor kram!

2011-08-19 @ 05:49:12
URL: http://iamdreaming.blogg.se/
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Tråkigt att folk "vänt ryggen" bara för att ni inte längre är tillsammans. Det är dåligt.

Jag tycker det verkar som att du har tagit helt rätt beslut. Varför dra ut på det när du känner att det inte är rätt längre? Då sårar du bara honom och dig själv ännu mer. Tråkigt att ni växt ifrån varann men det är tyvärr sånt som kan hända. Då är det bättre att ni får gå vidare åt varsitt håll. Det kommer bli bra till slut! Stor kram på dig!

2011-08-21 @ 12:06:54
URL: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: I JUST CAME TO SAY HELLO!

Trevlig helg ♥

2011-08-26 @ 16:32:06
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Elin

Längesen jag tittade in på din blogg, men nu hittade jag :)



Jag tyckte det var skittråkigt när jag fick reda på att du och andreas gjort slut, tyckte ni passade så bra ihop. Men så är det ibland, tyvärr sånt som händer.

Men jag hoppas inte att du tror att jag och Mikael har några som helst åsikter om detta, vi har inte med detta att göra och jag tycker fortfarande att du är en go tjej :)

2011-09-20 @ 21:33:54
URL: http://elinlillie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0