Onsdag 19/6. 15minuter skola, shopping, fika.

När klockan ringde imorse ville jag seriöst skjuta mig själv i huvudet, både jag och emelie låg kvar i sängen i säkert en timme extra och det kändes som om huvudet var fastklistrat på kudden men 45minuter innan vi skulle åka var vi uppe, på med myskläder och lite mascara sen var jag redo för vad som blev 15minuters skola, jahaja.
Kom dit och som vanligt är 1/3 där, 1/3 försenade och den sista tredjedelen kom inte, som vanligt.
Vi hade bara betygssnack idag och jag fick VG i varmkök, G i livsmedel, chans till VG/MVG i näringslära (kursen fortsätter i tvåan) och jag fixade mitt betyg i svenska också... andas ut!
Fick lämnat in en del papper också och böcker men tydligen fattas det två böcker som SKA vara inne imorgon?! jag hittar dom inte, var helt hundra på att jag hade lämnat dom redan... fan!
Det löser sig men räkningen som ligger i köket kan gå å betala sig själv för jag tänker inte lägga ut dom pengarna, eller rättare sagt jag kan inte.

När dom där 15minuterna var över stack jag och Emelie till stan, tog en fika och kollade på människor som hade det jobbigt i regnet medans vi satt på en uteservering med tak och varma filtar om oss, mys.
Vi shoppade upp massa pengar också, för mig blev det ett par svarta jeans och ett långt blått linne och lite smink som behövdes. Så jag är nöjd även fast jag har pengaångest.
Efter någon timme träffade vi Ernie & Robin, snackade och gick runder men sedan var jag tvungen att gå till bussen för jag skulle hem, vem av alla människor i hela världen springer jag på? Killen som var den första jag kysste och även fast det är många år sedan nu så sken han upp och jag fnittrade till för jag insåg hur pinsamt det faktiskt var (barnsligt är bara förnamnet). Fick fram ett tyst hej innan jag nästan paniksprang till bussen haha.

När jag kom hem var det bara att börja träna då jag insåg att jag inte cyklat något denna veckan, det var ganska jobbigt och jag kände mig som en gammal tant men nu efteråt är det skönt.
Nu kom Emelie innanför dörren så det blir inte mer uppdatering än såhär.
Hoppas ni har en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0