21/8. tankar

Ärlighet.
Jag är grymt ärlig av mig, hela tiden eller jag skulle vilja påstå altid.
Jag vet att jag sårat många människor med min ärlighet och jag vet att människor ofta tar avstånd pga min ärlighet och jag vet även att många backar från att lära känna mig för dom anser att jag har för mycket attityd.
Jag har fått höra att jag ska dämpa min attityd många gånger men det handlar inte om någon attityd, det handlar om vem jag är och hur jag är. Jag är överärlig för ofta det vet jag om och jag har sagt många saker som jag inte borde sagt men jag tänker inte innan jag öppnar käften och det har alltid varit mitt problem.
Min ärlighet har varit mitt fall i många situationer men samtidigt har jag vunnit mycket på det.
Det finns INGEN som kan trampa på mig för jag tillåter inte det längre och jag kan tolkas som känslokall men jag är snarare tvärtom.
När man väl lär känna mig som person så inser man att min ärlighet inte är ett slag tillbaka för någonting och att jag inte säger saker för att vara elak.
Jag är nog helt enkelt en sån person som man antingen älskar eller hatar.

Det senaste året har jag dock dämpat mig själv lite, jag är ganska lugn när jag träffar nya människor, nästan för lugn och tyst. Inte för att jag är blyg utan för att försöka ta reda på vilket plan dom andra ligger på så jag vet var gränsen går.
Kan verka konstigt men jag tror att det är bäst så, både för mig själv och för alla runtomkring.

Jag vill tillägga att jag absolut är samma person som jag alltid varit och att jag inte ändrar mig för någon, jag bara tänker efter för en gångs skull.



Som sagt skrev jag inlägget ovan för mig själv för jag behövde få ut alla tankar ur mitt huvud innan jag ska lägga mig och anledning till att jag skriver det på bloggen är för att det här är min "dagbok" och jag skriver inte saker för att få fler läsare som många andra gör utan jag har bara jävligt många tankar som inte får plats i mitt huvud alltid.



Kommentarer
Postat av: Emelie

AJ LAV JO! <3

Bv flyttar ner till bv om två dagar. jag dör. åh.

2009-08-21 @ 12:56:12
URL: http://youaredreaming.blogg.se/
Postat av: petra

Sv; jahaa, ja då förstår jag ;)

näe, jag har faktiskt inte en enda plan i helgen, dudå?:)

2009-08-22 @ 13:00:10
URL: http://petralovisaeriksson.blogg.se/
Postat av: rebecca

ärlighet är en sak som är sällsynt nuförtiden, och tyvärr inte alltid så uppskattad som den borde vara..

2009-08-31 @ 22:12:20
URL: http://rebeccawashere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0